کد مطلب:321156 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:305

گفتار و مژده ادیان دیگر
در كتاب زند كه كتاب مذهبی زردشتی است آمده:

1- اورمزد و اهریمنان است كه اول اهریمنان موفق می شوند و جهان پر از اهریمنان می شود و در آخر اورمزد پیروز می گردد و پس از اینكه اهریمنان را از ایزدان بر می اندازند جهان كیهان به سعادت ابدی خود می رسد.

2- در كتاب (شاكمونی) از بزرگان دین هند درباره (برگشن) صحبت می شود كه به معنی نام پیغمبر ماست و فرزند او كه به كوههای مشرق و مغرب حكومت می كند و فرزند او كه ایستاده نام می برد كه به معنی همان قائم است وحدت دین در دنیای ایجاد می كند و دین خدا را یكی می كند.

3- در كتاب جاماسب آمده مردی از زمین تازیان از خانواده هاشم بیرون می آید و با سپاه بزرگی مردی باشد بزرگ
سرو بزرگ تن و به ایران می رود و جهان پر از عدل و داد می كند.

4- در كتاب دید از كتب دینی هندیان آمده كه پس از خرابی تنها مردی در آخر الزمان ظاهر می شود. نام او (منصور) (كه می گویند نام حضرت حجت (ع) است و تمام عالم را می گیرد و همه را به دین خود درآورد و هر چه از خدا بخواهد همان می شود.

5- از كتاب باسك كه از كتب هندیان است آمده كه شاهی می آید پیشوای ملائكه و پریان در كوهها و دریا و آنچه پنهان است به دست می آورد از او بزرگتر كسی نباشد.

6- در گاتها كه بخشی است از اوستا از كتاب زرتشت آمده كه هنگامی كه سزای و پاداش گناهكاران را می دهند كشور بهمن برپا می كند خواستار راستی است. زندگی را تازه می كند و به كامیابی جهان دروغ را شكست می دهد.

در كتاب (گاتها) صفحه بیست و چهار استاد پورداود است.

7- در كتاب (وشن جوك) آمده كه آخر دنیا به كسی می گردد كه خدا را دوست دارد و بنده خاص خداست تباهكاران
زنده كند كه حق خدا و پیغمبر را پایمال كرده اند و دنیا را نو كند.

8- در كتاب (پاتیكل) از بزرگان هند كه به نظر هندیان از كتابهای آسمانی است آمده. (چون روز تمام می شود دنیای كهنه نو می گردد و زنده می شود و صاحب دنیای تازه پیدا می شود اما فرزندان او پیشوای دنیا كه یكی ناموس آخر الزمان است. (كه مقصود پیغمبر آخر الزمان) محمد صلی الله است كه خاتم پیغمبران است) و دیگری وصی بزرگتر كه (پشن) است كه كلمه پشن به هندی نام حضرت علی علیه السلام است و نام آن صاحب ملك راهنماست (كه مقصود از راهنما صاحب الزمان است كه هادی و مهدی و معنی لغویش راهنما می باشد.)

حكم می راند و معجزه بسیار می كند هر كه پناه بر او برد و دین پدران او را اختیار كند سرخ روی می شود و در آخر دنیا به او تمام شود و حدود تصرفات حضرت را نشان می دهد بعد می گوید كه (جگرنات) به فرمان او به سخن می آید كه جگرنات بت هندیان است بعد جگرنات به زمین می افتد.

بعد حضرت آن را می شكند و تمام بت ها را كه مانده باشد
می شكند.

9- كتاب (جاماسب نامه) چنان عالی خبر می دهد از صاحب الزمان (ع) و چنان تشریح می كند كارهای حضرت را پس از ظهور كه كتب خود را چنان بیان نكرده است در این كتاب پس از پیش بینی پیغمبر عرب كه از میان كوههای مكه پیدا شده و شترسوار است می گوید او با بندگان یك جا غذا می خورد و مانند بندگان می نشیند البته آئین پیغمبری برابری بوده می گوید سایه ندارد و كتابش تمام كتابها را باطل می كند تمام آتشكده ها را خراب می كند تا آنجا كه انجام شده است سپس جانشین آخر آن پیغمبر را كه حضرت حجت صلی الله است پیش بینی نمود كه در مكه است و دولتش تا قیامت ادامه دارد. كه بعد از او جهان متصل شده زمین در آب فرو می رود و پیش بینی عجیبی می كند كه آن حضرت شیطان را می گیرد و در بند می كند از اینجا معلوم است كه پیش بینی نخست قبلی كه شیطان همه جا را اول می گیرد و بعد حضرت پیروز می شود چون پایان بدیهاست دیگر شیطان نمی تواند كسی را گول زند و دستگیر می گردد به وسیله حضرت و
این نظر عالی است.

10- در كتاب زبور داود در قسمت سی و هفتم آمده است. مشركان خداوند وارث زمین خواهند شد. در جای دیگر می گوید بعد صدیقان وارث زمین شده تا ابد در آن ساكن خواهند بود.

11- در مزمور 27 و آیه اول می گوید. ای خدا قوم خود را به ملك زاده ای عطا كن كه به عدالت و انصاف حكم نماید در آیه هشتم آن می گوید از دریا تا به دریا و از نهر تا به انتهای زمین سلطنت خواهد كرد.

جای دیگر می گوید به ذلیل و نیازمند ترحم خواهد فرمود و جانهای مسكینان را نجات خواهد داد.

در قسمت آیه 17 می گوید اسم او ابد الدهر باقی است و اسمش مثل آفتاب باقی می ماند و مردمان بركت می یابند.

12- از كتاب دانیال بنی فصل هفدهم می آید.

زمانی كه سرور بزرگ میكائیل كه در طرف پسران قومست قائم است خواهد ایستاد و قوم تو نجات خواهد یافت از خاك
زمین عده زیادی بیدار می شوند بعضی برای زندگی جاودان و بعضی برای شرمساری جاودان.

دانشمندان مانند روشنی آسمان و اشخاصی كه مردم را به راه راست هدایت می كردند تا ابد مثل ستارگان درخشان خواهند بود.

جای دیگر می نویسد من گفتم كه آخرین حوادث چگونه خواهد بود در جواب او گفتند ای دانیال پیغمبر تو راه خود را، پیش گیر زیرا كه در آخر زمان این كلمات مختومست.

13- از كتاب اشعیاء نبی در آیه 4 آمده است.

ذلیلان را به عدالت حكم - و برای مسكینان زمین به راستی نتیجه خواهد نمود و زمین را به عصای دهانش زده و بروخ برایش شریر را خواهد كشت (البته چون حضرت حجت ص را ما پیش بینی نموده ایم كه آدمهای بد و فاسق و فاجر را معدوم می كند آنها هم چنین نوشته اند. تصادفا پیش بینی دیگر دین ما را در آیه 6 همان كتاب می كند كه (گرگ و بره و ببر و بزغاله با شیر جوان همخوابه می شوند و طفل كوچك چوپان ایشان می گردد.)
و در آیه 9 آمده است (در تمامی كوه مقدس من هیچ ضرر و فساد راه نخواهد كرد و از دانش خداوند مثل آبهای دنیا پر خواهد شد.

البته می دانیم زمان ظهور حضرت چنان است كه مردم كه غرق و غوطه ور فسادند بدی كار خود را باور نمی كنند یك بار خبردار می شوند كه حضرت می گوید شما به وسیله راهنمایان می دانستید كه فساد نكنید و كردید.

16- از انجیل لوفا باب 21 در آیه بیست و پنجم آمده علامات ظهور و حضرت را اشاره می كند كه (و در آفتاب و ماه و ستارگان علاماتی خواهد بود و در زمین تنگی و حیرت برای امت ها روی خواهد نمود به سبب شوریدن دریا و امواجش) و در آیه 27 نوشته (و آن گاه پسر انسان را خواهند دید كه بر ابری سوار شده با قوت و جلال و عظیم می آید).

و در آیه 31 آمده (و همچنین شما نیز چون ببینید كه این امور واقع می شود و بدانید كه ملكوت خدا نزدیك است. در آیه 34 خوب اشاره می كند (پس خود را حفظ كنید مبادا دلهای
شما از پرخوری و مستی و اندیشه های دنیوی سنگین گردد و در آن روز ناگهان بر شما آید.

17- در كتاب یوحنای لاهوتی آمده است. (وی از طرف پسران قوم یعنی از طرف برگزیدگان موالید وحی تا آن زمان نیز قائم آماده انقلاب جهانست (البته قائم اسم حضرت صاحب است) یعنی برای مدت طولانی از انظار پنهان و در انتظار امر لازم الاجرای الهی و فرا رسیدن زمان بسر می برد.